Remont jest procesem długotrwałym, lecz wartym każdej poświęconej godziny. Odbudowa oldtimerów to dla nas nie tylko czysta mechanika lub prace blacharskie i tapicerskie. Naprawa i renowacja starych aut, czy zabytkowych samochodów to możliwość przywrócenia do życia zapomnianych, od lat pokrytych kurzem i rdzą pojazdów. Renowacja starych aut i samochodów zabytkowych w naszym warsztacie w Warszawie obejmuje sprawdzenie i gruntowny remont wszystkich podzespołów, blach i elementów chromowanych, wyszukiwanie i montaż brakujących części, a także odnowę i dopieszczenie wnętrza.

Posiadamy niezbędną wiedzę i doświadczenie w odbudowie i naprawach samochodów zabytkowych. Oldtimery nie mają przed nami żadnych tajemnic, a dokładność i rzetelność przeprowadzanych przez nas prac dają pewność, że oddany do naprawy samochód zabytkowy będzie wyglądał i jeździł tak, jak zaraz po opuszczeniu fabryki.

Prawdopodobnie najważniejszy etap renowacji, czy odbudowy starych aut i zabytkowych samochodów. Z pojazdu wyciągane są fotele, a także demontuje się szyby i wszystkie detale. W trakcie wstępnych prac spisujemy też wszystkie braki, a sam demontaż wykonujemy tak, by każdy element mógł być bez problemu założony ponownie.

Oddzielone od ramy nadwozie poddajemy procesowi piaskowania. Zanim jednak przejdziemy do czyszczenia strumieniowo-ściernego usuwamy z karoserii w miarę możliwości lakier i szpachlówkę. Dzięki tej metodzie uzyskujemy blachy gotowe do dalszych prac, ale i możemy zadecydować, które części nadwozia należy dokupić bądź dorobić.

Największym wrogiem poddawanych renowacji, starych, zabytkowych samochodów jest rdza. Obowiązkowym punktem odbudowy oldtimerów jest zabezpieczenie karoserii i zawieszenia przed korozją. Na dolną część nadwozia nakładamy podkład i lakier epoksydowy, a łączenia blach wypełniamy masą poliuretanową.

Tyle różnych prac blacharskich, ile starych aut do renowacji. Zakres odbudowy karoserii może obejmować więc np. zakup nowych części blacharskich, spasowanie ich ze starymi i zeszlifowanie powstałych przy łączeniu spawów. Może oznaczać też konieczność samodzielnego wykonania niedostępnych już na rynku elementów.

Na tym etapie renowacji, czy odbudowy zabytkowych samochodów ich nadwozie, które nabrało już kształtów, przygotowane jest do lakierowania. Na powierzchnię karoserii nakładamy podkład epoksydowy, a po wypolerowaniu możemy pokryć go nareszcie kolejnymi warstwami lakieru – w wybranym przez Klienta kolorze i na koniec bezbarwnym.

Piękne, błyszczące nadwozie pozostanie niczym bez sprawnego zawieszenia. W ramach odbudowy i renowacji starych aut i samochodów zabytkowych naprawa amortyzatorów, resorów i sprężyn oraz wszystkich elementów prowadzących koła jest więc niezbędna. Wszystkie elementy piaskujemy, naprawiamy lub wymieniamy na nowe, a także malujemy bądź cynkujemy.

Remont musi przejść oczywiście także serce auta – silnik i jego osprzęt. Zakres prac wykonywanych w ramach renowacji starych aut i pojazdów zabytkowych obejmuje doszczętne rozebranie silnika oraz sprawdzenie i ewentualne naprawy jego poszczególnych części. Poddajemy też obróbce takie elementy jak cylindry, czy wał korbowy.

Są odpowiedzialne, tak jak układy wtryskowe we współczesnych autach, za wytwarzanie mieszanki paliwowo-powietrznej. Przy odbudowie oldtimerów gaźniki poddajemy gruntownej regeneracji, by zapewniały prawidłową pracę silnika w oddanym do renowacji pojeździe. Zakres prac obejmuje m.in. czyszczenie ultradźwiękowe, szkiełkowanie i tulejowanie zwężek.

Doskonałe efekty odbudowy samochodów zabytkowych zapewnia nie tylko nieskazitelny lakier, lecz także lustrzany wręcz blask chromowanych elementów. Przywracamy dawną świetność tłumikom, zderzakom i obręczom, czy też maskownicom. Przed właściwym chromowaniem każdy element oczyszczamy w kąpieli chemicznej. Na koniec polerujemy je i odpowiednio zabezpieczamy.

Zwieńczeniem odbudowy oldtimera jest odnowienie lub też odtworzenie całej konstrukcji tapicerki – od boczków po fotele. Oddawane do naprawy i renowacji stare pojazdy, czy zabytkowe samochody wyróżniają się często elementami obitymi skórą perforowaną, którą również możemy wyczyścić lub odnowić bądź też wykonać całkowicie od nowa.

Oktawian Przybyłowski Merc Benz
e-mail. oktawian-przybylowski@o2.pl
tel. 721-723-665
NIP: 8882887770

Siedziba:
ul. Wazów 3
01-986 Warszawa
woj. mazowieckie